Datum:
woensdag 19 december 2018, 10:00 - 16:00

Het is van belang dat de diverse crisisfunctionarissen die tijdens een crisis bijeen komen, kunnen werken in een optimaal gefaciliteerde omgeving. Daarom is de Facility manager essentieel in de crisisbeheersing.

De Facility manager zorgt voor de werkomgeving op allerlei onderdelen. Denk aan toegang tot gebouw(en), beveiliging (ook toegangscontrole), ICT (internet toegang, applicaties, helpdeskfunctie), catering, schoonmaak, inrichting vergaderruimten en werkplekken, communicatiemiddelen (telefonie, noodnet, portofoons enzovoorts) en logistieke zaken zoals koeriersdiensten en vervoer/verblijf van de leden van het crisisteam.

De Training Facility manager duurt 6 uur en geeft een korte toelichting op de crisisbeheersingsorganisatie en gaat daarna vooral in op de rol, taken en werkwijze van de Facility manager daarin.

Belangrijke programmaonderdelen van de training Facility manager zijn:

  • Theorie en oefening: rol en taken
  • Oefening: Het eerste uur
  • Oefening: Het crisisproces van A tot Z
  • Oefening: Het netwerk van een Facilitair manager

Tijdens de training wisselen we kennisoverdracht af met interactieve oefensituaties en/of simulaties. Aan de hand van praktijksituaties worden vaardigheden ‘ingetraind’ die nodig zijn voor het effectieve invulling van de crisisrol. Deelnemers gaan daarbij aan de slag volgens het principe van ‘ervarend leren’. Dat betekent dat de nadruk ligt op ‘doen’ en op het daarop reflecteren – in een veilige omgeving. Het uitwisselen van ervaringen met medewerkers van andere departementen heeft daarin een plek.

Ervaringen van deelnemers geven aan dat de training goed aansluit bij de verwachting en behoefte, met name de praktijkonderdelen worden uitstekend gewaardeerd.

Ter voorbereiding op de training ontvangen deelnemers het document ‘Herijking Rollenhuis Crisisbeheersing Rijksoverheid’.

Heeft u interesse in deze module? Zie de pagina Inschrijven.