Communicatiemomenten 2025
In 2025 breiden we de publiekscommunicatie uit met een publiekscampagne. Deze campagne wordt een maatschappelijke campagne. Dit betekent dat het maatschappelijke netwerk een belangrijke rol krijgt in de verspreiding van de boodschap en middelen voor een optimaal bereik. Dit vormt de basis van het succes van de communicatie-inzet. Hieronder een overzicht van de mijlpalen.
Communicatieaanpak
-
Mijlpalen 2025
-
De basis voor een meerjaren communicatiestrategie inclusief publiekscampagne wordt gelegd, met heldere uitgangspunten en doelstellingen.
-
Met beperkte middelen een groots mogelijk bereik om het noodpakket weer onder de aandacht te brengen. Met een social media inzet van eind februari tot en met maart 2025 en een ludieke ansichtkaarten-actie vragen we aandacht voor het noodpakket.
-
Na de selectie van het campagnebureau wordt een eerste aanzet voor een campagneconcept ontwikkeld en gepresenteerd.
-
De resultaten helpen om de communicatie-aanpak voor deze doelgroepen aan te scherpen.
-
In navolging van de maatschappelijke partnerdag in oktober 2024, wordt in de tweede bijeenkomst concreter nagedacht over de inzet van publiekscommunicatie door de aanwezigen.
-
Voor de zomer wordt extra communicatie en PR aandacht gevraagd voor het thema weerbaarheid, door deel te nemen aan het publieke debat, interviews met bewindspersonen en werkbezoeken
-
Naar verwachting kan een eerste flight van de landelijke publiekscampagne gestart worden in september.
-
Op de derde maatschappelijke partnerdag worden de eerste resultaten van de campagne besproken.
-
Niet alleen met nationale partners wordt gewerkt aan het versterken van de weerbaarheid. Ook bondgenoten zijn hiermee bezig. Door kennis te delen en ervaringen uit te wisselen groeit de kennis en het internationale netwerk.
-